TERMS OF SERVICE

Kontakt: 

För att komma i kontakt med oss använd vår chatt funktion eller hitta rätt information via vår kundsupportzon på hemsidan. 

Beställning

När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Om det finns fel i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omedelbart via chatten.


Leverans

Våra normala leveranstider är 7-12 dagar. OBS! Beställningar som görs på helgerna skickas tidigast följande måndag.

Om leveransen försenas (utan att vi meddelar dig om en längre leveranstid) bör du kontakta oss på i chatten på hemsidan.

Om paketet inte hämtas ut från ombud debiteras du 150 kronor.

Fraktkostnaden återbetalas inte vid retur.

 Vi ansvarar inte för eventuella förseningar som kan uppstå på grund av postens posthantering.

Priser

Alla priser i butiken anges i kr.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar orsakade av prisändringar från leverantören, tryckfel i prislistan och felaktigheter i priserna på grund av felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


När du köper varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar från mottagandet av de beställda varorna.

Ångerrätten gäller inte för peruker eller om du har öppnat förpackningen för varor som hästsvansar, hårborstar och hårgelé.



5.1 När du utnyttjar din ångerrätt:

Du måste meddela oss via mail (kundtjanst@tizwehair.se) att du vill göra en retur, mailet måste innehålla ditt namn och order nummer. 

Vi kommer att svara dig med information om vart du skickar tillbaka paketet. Returer skickas till en adress i Sverige. 

Om vi får en öppnad förpackning i retur får kunden inte pengarna tillbaka och vi skickar heller inte tillbaka varan till kunden. Så var noga med att INTE skicka tillbaka en öppnad ponytail.  

 

Vi rekommenderar att du skickar paketet med ett säkert leverans sätt så att ni har garanti på att paketet kommit fram. 


Du ska returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom de lagstadgade 14 dagarna efter ångermeddelandet.

Du ansvarar för produkternas skick vid retur, produkterna ska därför skickas väl förpackade och förpackningen ska vara obruten.

Vi förbehåller oss rätten att från återbetalningsbeloppet dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde om det rör sig om en använd eller skadad produkt.

5.2 Avbeställningsrätten gäller inte om:

Produkter som är förseglade (förseglade) av hälso- eller hygieniska skäl och där förseglingen (förseglingen) har brutits av dig.

Öppnad förpackning för hästsvansar.


Mer om den lagstadgade ångerrätten finns här.

Klagomål och anspråk

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Men om produkten skulle vara skadad eller felaktigt skickad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att avhjälpa felet utan kostnad.

Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt artikel.

Reklamationen måste skickas omedelbart efter att felet upptäckts.

Reklamera senast inom en vecka efter att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.

Om ett problem har uppstått under leveransen måste du meddela oss omedelbart efter att du har mottagit varan.


6.1 Hur går du tillväga för att göra ett klagomål?

Eventuella fel och brister ska alltid anmälas till Tizwehair med angivande av namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte kan avhjälpa felet eller leverera en liknande produkt kommer vi att ersätta dig för den defekta produkten i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning. Vi ansvarar för returfrakten vid godkända reklamationer.


Vi tar inte ansvar för att du själv förstör produkten.


Vi förbehåller oss rätten att avvisa en reklamation om det visar sig att produkten inte är defekt i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjerna från Nationella konsumentklagonämnden, se arn.se.


Begränsning av ansvar

Vi tar inte ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi tar inte ansvar för förseningar/fel som beror på omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut eller minskad eller utebliven leverans från leverantören.

Vidare tas inget ansvar för eventuella ändringar av produkter/produktegenskaper som ändras av respektive leverantör och andra faktorer som ligger utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi förbehåller oss rätten till eventuella tryckfel på denna webbplats och den slutliga försäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende, eftersom vissa färgskillnader kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Vi gör alltid vårt bästa för att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om kakor (cookies)

Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats för integritetsskydd informeras om att cookies används. Informationen i kakan kan användas för att spåra en användares surfbeteende. En cookie är en liten textfil som den webbplats du besöker ber att få lagra på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det är möjligt att ställa in din webbläsare så att den automatiskt avvisar cookies. Du hittar mer information på Post- och telestyrelsens webbplats.

Personuppgifter

Genom att handla på Tizwehair.se godkänner du vår integritetspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi skyddar din integritet och samlar inte in mer information än vad som är nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller lämnar aldrig vidare dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Tizwehair ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som du har lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att hantera din beställning och i de fall du har begärt nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att anpassa marknadsföringen till dina individuella behov.

Informationen nedan sammanfattar hur vi lagrar och behandlar dina uppgifter i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).

10.1 Vad är personuppgifter?

Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning och besvara frågor som rör din beställning (kundservice) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund för att behandla dina uppgifter, till exempel för att uppfylla avtalet mellan oss eller för att uppfylla en rättslig skyldighet enligt till exempel bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att uppfylla avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker med ditt samtycke.

10.4 Vilka uppgifter delas och i vilket syfte?

10.4.1 Betalningsleverantör

Vid köp delas information med vår betalningsleverantör. Det som lagras är ditt förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Om du väljer att betala med faktura lagrar betalningsleverantören även ditt personnummer. Informationen lagras för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägerier.

De betalningsleverantörer (betaltjänster) vi använder är Klarna och Stripe (betalning med kort).

10.4.2 Fraktföretag

För att kunna leverera dina beställningar och uppfylla vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med rederiet är förnamn, efternamn och adressinformation för leverans. E-postadress och/eller mobiltelefonnummer kan också delas med fraktbolaget för avisering.

De rederier vi arbetar med är Yunexpress.

10.4.3 Nyhetsbrev

Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas ditt förnamn, efternamn och din e-postadress med vår leverantör av nyhetsbrev. Detta för att hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

Vi använder den för att skicka nyhetsbrev.

10.5 Rätt till tillgång

Du har rätt att få utdrag av alla uppgifter som vi har om dig. Utdrag tillhandahålls elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktiga uppgifter eller komplettera uppgifter som är ofullständiga.

10.7 Rätten att bli bortglömd

Du kan när som helst begära att uppgifterna om dig raderas. Det finns några få undantag från rätten till radering, t.ex. om uppgifterna måste bevaras för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (t.ex. enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd

TizweHair ansvarar för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna följs.


10.9 Hur vi skyddar dina personuppgifter

Vi använder branschstandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.


Ändringar av de allmänna villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i de allmänna villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställningar eller besök på webbplatsen.

Tvist och val av lag

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd mellan företagets kundtjänst och kunden kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För personer bosatta i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål lämnas in online via Europeiska kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

I händelse av en tvist följer vi ARN:s eller motsvarande tvistlösningsorganets beslut.

Tvister om tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.

Snabb leverans

Snabb leverans direkt till dörren

Kundservice

Få svar på alla dina frågor 7 dagar i veckan

Bli ambassadör

Vi söker ständigt efter kreatörer

Säkra betalningar

Betala med Klarna, kort & PayPal